Alla inlägg under januari 2008

Av Linda Källberg - 31 januari 2008 22:01

Veckans horoskop
Stenbocken Vecka 5

KÄRLEK Här verkar någon söka kontakt med dig och du kan så romantiskt blicka tillbaks med ljuva ögonkast. Valet är ditt, avgör själv. Kärleken är på en spännande rar nivå. ARBETE/HÄLSA Nu ska det vara behagligt och tryggt på ditt arbete. Rutiner, men roliga sådana ska det vara nu. Du verkar trivas fint och även arbetet bör flyta fint i din sunda regi. EKONOMI Något som du skrivit kan nu komma att ge dig pengar. Vad det är vet nog bara du själv. En mindre spelvinst kan vara möjlig här så kanske är lyckan på väg.

Av Linda Källberg - 31 januari 2008 17:36

Halluu ;)


I morse vaknade jag strax före tio och då ringer sötmatilda och ville prata. Hon fick gå själv till skolan i dag för att jag skulle vara hemma och ha vilodag ;P  

Men det blev inte så mycket vila, lisa ville att vi skulle gå ner och ta en fika på stan så jag hoppade in i duschen och gjorde mig klar och vid tolv gick vi ner.

Satt oss på charm och åt en varsin macka och kaffe :)

Sen kom matilda och malin och gjorde oss sällskap, det var tydligen inga lektioner i dag så dom var lite små less på att dom ens gick dit. Haha sällan jag jämt prickar in rätt dag då jag kan vara hemma utan att missa något :P

Vi satt på charm i typ två timmar och pratade en massa och sen gick vi och kikade lite på kläder. Jag köpte en kofta på h&m och sen gick matilda till cleo och jag och lisa gick hem!


Syrran och melwin var här då och hälsade på. Jag prov lockade therese hår, så jag vet hur hon ska ha det på lördag. Tror att hon blev nöjd med det jag gjorde så på lördag morgon kommer hon hit för att jag ska locka det innan dopet börjar :)


Nu ska jag äta pizza och sen gå till träningen! puss på er ;)








Av Linda Källberg - 30 januari 2008 20:34

Efter jag käkade middag, skjutsade mamma ner mig till två bleka och jag brände mig ganska rejält i ansiktet haha det kokar fortfarande :P

Sen gick jag och tränade med lisa, blev bara vi ikväll för att dom andra är latskitar haha nädå skojjas bara, dom hade annat för sig ;)

Passet var helt nytt, var riktigt bra. Skön musik att träna till också!


Nu har jag nyss duschat och smörjt in mig med min mangokräm :)

Ska göra lite fika nu, tror att det blir yougurt och flingor och en tekaka med ost och paprika på ;P

Sen ska jag kika om det är nå bra på tvn.  byee ;)


gaah jag får gåshud när jag lyssnar på den här låten!

Midsommaren 2003 blev den här låten vår, så jävla fin. Jag kommer aldrig glömma den kvällen, så jävla fint och jag är så glad över att det var du och ingen annan :)




Av Linda Källberg - 30 januari 2008 13:42

Igår kunde jag inte somna, var helt omöjligt :O

Skickade sms till matilda och sa det och då kunde inte hon heller somna haha sötnos ;)

Tror jag somnade vid tre fyra nånting. Låg och smsade typ hela natten så jag blev typ pigg av det också ..


Men jag tog mig upp i morse ändå, men just nu känns det som att jag aldrig har varit så här trött i hela mitt liv ;P


Sitter på skolan nu och ha data, slutar om en och en halv timme och då ska jag hem och äta mat. Börjar bli hungrig nu.

I kväll ska jag träna med tjejorna, ser jag fram i mot även fast jag är svin trött! Men man brukar alltid bli peppad när man är där för att det är så kul :)


Men nu måste jag fortsätta jobba!   puss :)




Av Linda Källberg - 29 januari 2008 21:25

Nu har jag äntligen kommit hem i från jobbet, hua var verkligen svin tråkigt och trögt att jobba ikväll. Fick kämpa ihop de sista boken för att jag skulle få ihop så mycket pengar jag ville ha!

Känns som att jag inte har någon röst kvar nu haha ;P


Hade en skön dag på skolan i dag, engelskan och arbetsmijö & säkerhet var inställd så vi fick sluta tidigare och det är ju aldrig fel ;)


Nu har mammsen gjort i ordning fika så ska vara social med henne en liten stund och sen göra ansiktsmask och borsta tänderna innan jag kryper ner under täcket och kikar på tvn!   kraam ..



jag tror inte att jag kommer att ångra mig om jag följer den här vägen ..






Av Linda Källberg - 28 januari 2008 17:29

Igår jobbade jag, satt som ansvarig så det var inte så ansträngande direkt :P Kom hem vid halv nio, gjorde varma mackor då och kollade på " allt en tjej vill ha "  :)


Har haft en riktigt skön måndag. Hade en lektion och sen två timmars hål, då gick jag, matilda, malin och tilda en sväng på stan. Jag köpte nya träningsbyxer och present till melwin. Han ska ju döpas på lördag :)

Sen satt vi oss och fikade på charm en bra stund, myysigt! Gick tillbaks till skolan vid halv tre och hade data och sen slutade vi.


Har nyss surrat klart i telefon med lisa, ska gå upp och byta om till träningen strax. När jag kommer hem blir det bad och film! :) 











Av Linda Källberg - 27 januari 2008 10:40

I fredags skulle jag igentligen till jenny och mysa med hon och matilda. Men jag fick feber och kände mig helt slut så stannade hemma :/

Lisa kom hit, hade lovat att fixa hennes hår så gjorde det också kollade vi på lets dance :) Fredrik kom hit med pengar till mig för klippningen också, sötis! Jag ville inte ta betalt för det, men han tyckte att jag var värld dom eftersom han blev så nöjd ;P

Sen skulle lisa till andreas och eftersom fredrik var här då så fick han skjutsa hon så att hon slapp gå, jag följde med jag med. Och sen for vi och skjutsade lite folk som skulle ner till krogen och så. När klockan var halv ett var jag svin trött så då fick han skjutsa hem mig!


Igår vid halv fem skjutsade mamma mig och matilda till lovisa. Hade jätte mysigt där med tjejorna, åt lasange med sallad och vitlöksbröd till, sen åt vi marängswhisch till efterrätt :)

Efter det fick lovisa öppna sina paket som vi hade köpt, också satt vi och pratade en hel del. Men jag kom på en sak nu att vi glömde sjunga för hon haha förlåt gummsi ;P

Efter det kollade vi på en ganska skum och läskig film. Senare kom matildas mamma och hämtade oss, jag slocknade nästan på en gång när jag kom hem! :)


Nu har jag nyss vaknat. Ska gå upp och göra iordning lite frukost strax och sen lägga mig i badet.

Får se vad det blir i dag, börjar iaf jobba klockan fyra ..       Ciaao ´






( jag förstår mig inte på dig, och jag kommer nog aldrig göra det heller så länge du inte säger något .. )




Av Linda Källberg - 25 januari 2008 16:46

Hallu ;)


I dag klev jag upp vid åtta och gjorde mig klar. Skulle igentligen gå till skolan vid tio och åka skridskor men så bestämde jag, malin och matilda oss för att skita i de. Tur att ingen av oss älskar idrott haha ;P Malin kom till mig sen gick vi och mötte matilda ungefär vid elva. Vi åt en lunch på charm, svin mysigt! Fick både besök av matilda s och lisa när vi satt där :)


Vid halv två gick vi till skolan och gjorde provet, gick riktigt bra. Var väl klar lite efter två och då kom fredrik och hämtade mig. For hem hit för att jag skulle klippa han. Och det blev fint, han vart jätte nöjd så det var ju skönt :)

Mamma och elin kom hem när vi var klar med klippningen och elin vart alldeles till sig för att fredrik var här. Det är hennes favorit, hon har tjatat om han ända sen vi gjorde slut i april och frågat mig varför jag inte kan bli kär i han igen så att hon kan få leka med han. Haha sötnos :)

Nu har han nyss farit hem.  Sitter och väntar på att maten ska bli klar, mamma håller på att göra gomat :)


Lisa kommer hit sen, ska fixa hennes hår. Efter det tror jag att jag ska ner till jenny och mysa med hon och matilda. Kanske lisa följer med dit också :)

Men nu ska jag gå upp och sätta på mig mjukisbyxerna och ringa matilda ;P          pusss på er !


Ovido - Quiz & Flashcards