Alla inlägg under november 2008

Av Linda Källberg - 29 november 2008 16:47

I morse ringde väckarklockan åtta och gud så hemskt det kändes att kliva upp så tidigt på en lördag morgon haha men eftersom robin hade samling nio för han skulle spela match så var vi tvungen att kliva upp då :P

När han for till sin match åkte jag hem och fixade mig och sen ut till birsta med mammsen! Och gud så mycket folk det var där ute. Gick knappt att komma fram någonstans, typiskt lönehelger plus att nu börjar folk att köpa alla julklappar.

Blev en hel del shopping idag. Jag har köpt en bärbar datorn. Den är sjukt söt för att den är så himla liten också är den ljuslila :D Så till veckan när vi fått in bredbandet kommer jag kunna blogga hem ifrån :)

Jag köpte även en massa julklappar, tv bänk, spegel och lite andra små saker till lägenheten!

Nu har vi nyss kommit ut till alnö, ska rasta hunden och ge hon mat eftersom vi är hundvakt åt henne i helgen.

Och vid sex ska vi till robins moster som fyller år, blir middag där med hans släkt ikväll :) Och sen får jag se vad det blir efter det, är väldigt sugen på att gå ut med matilda men är ju hundvakt och robin vill inte att vi tar hem hunden till oss för att han tror att klorna kommer att förstöra golvet :P Så vi måste sova här ute i natt med men men får se hur det blir..

Nu måste vi åka, kanske skriver några rader i morgon också. Puss på er ;)


Här är min sjukt söta dator :D

Av Linda Källberg - 28 november 2008 08:49

Igår hade jag en väldigt lång skoldag som alltid på torsdagar, började halv nio och slutade halv sex :P

Blev lite shopping på lunchen igår också, köpte ett skit fint linne på kharma och en julklapp till robin :)

På serveringslektionen som var vår sista lektion blev det lite julpyssel. Vi gjorde jätte fina blomsterarrangemang, var faktiskt riktigt kul!

När jag slutade kom robin och hämtade mig, vi for hem en sväng och sen for vi ut till alnö och åt middag.

Vid nio for han och tränade och då tog jag bilen hem till mamma för att hämta alla mina kläder och sen for jag hem och la in allt i garderoben..

Och efter det fick jag världens magverk, jag visste inte vad jag skulle ta mig till för att det gjorde så jäkla ont :S Vette tusen vad det var men ont gjorde det. När älsklingen kom hem var han jätte gullig mot mig och la en kudde på min mage för att det skulle bli varmt och det blev mycket bättre efter det :)

Sitter på skolan nu och har näthandel. Slutar halv tre idag och då vet jag inte vad jag ska hitta på. Blir iaf en lugn kväll ikväll, ska sova ute på alnön. Myys!

Men men nu måste jag jobba på här, skriver mer i morgon :D


Av Linda Källberg - 26 november 2008 10:53

God dag ;)


Som sagt så blev det en tripp ut till birsta med matilda igår kväll och gud så kul vi hade haha det blev massor med shopping :P Jag köpte bland annat en matta, lampa, en massa dekorationsgrejor in till vardagsrummet, pannlappar och en diskborte.

Vi var där ute till åtta och då var vi jätte hungriga efter att ha sprungit runt i tre timmar och shoppat så då tog vi driven på macdonalds haha så jävla gott var det ;) Och tjejen som tog betalt av oss skrattade när vi körde fram till hon för att vi kom i en jobbarbil haha hon måste ju tro att vi var värsta byggarbrudarna eller nått, så jävla fult hahaa ;P

Innan vi for hem for vi till ica maxi där matilda handlade kattsand till milla och sen kom jag på att robin ville ha snus så då stannade vi vid ok och köpte det och sen när vi väl var hemma var klockan nio haha shitt vad fort tiden gick!

Matilda hjälpte mig att montera ihop lampan och fixa upp allt som jag hade köpt och gud så fint det blev, vart verkligen hur mysigt som helst :D

Älsklingen kom hem strax efter tio ifrån sin träning och då blev det en liten överraskning för han på vad jag hade köpt och hur det blev, och han vart hur nöjd som helst och tyckte att det blev jätte fint han med så det var kul :)

Blev inget plugg på provet för varken mig eller matilda igår eftersom vi kom hem så sent så då är det ju omöjligt att göra provet idag, får helt enkelt göra det nästa vecka eller nånting istället..

Nu är jag hemma hos mamma och hämtar mina träningskläder, ska gå och träna på ett lunch pass nu snart med matilda så ska byta om nu och sen gå och möta hon :) kram på er,






Av Linda Källberg - 25 november 2008 15:22

I dag kom jag och matilda lite sent till första lektionen pga av att matilda sov över haha jävla sparvunge ;P

Vi hade personlig försäljning första lektionen och sen fick vi lunch och då satt vi och försökte svara på instuderingsfrågorna på historian som vi har prov på i morgon och det kommer att gå åt helvette känns det som, fattar ingenting av det som står i boken :O

Nu är jag hemma hos mamma och har nyss ätit nybakda lussekatter :D

När robin har sluta jobbet så ska jag låna hans bil och åka ut till ikea med matilda och handla lite saker till lägenheten.

Köpte nämligen soffor igår så nu måste vi ha en vardagsrumsmatta och en lampa där inne. Också är det lite annat smått och gott som ska inhandlas ;)

Kommer nog inte blir så mycket plugg på provet ikväll känns det som, jag har varken lust eller ork.. Men nu ska jag gå, puss på er!

Av Linda Källberg - 24 november 2008 16:19

Idag är det prick en månad kvar tills det är julafton, hihii :D


I morse trodde jag att jag skulle frysa ihjäl när jag och matilda gick till skolan, blåste jätte kallt :/

Vi hade samhällskunskap första lektionen och sen religion och efter det åt vi lunch och sen gick jag hem, blev en väldigt kort skoldag i dag så då kom mamma bort till mig och hjälpte mig att sätta upp gardinstängerna och gardinerna i vardagsrummet efter att jag putsat fönstrerna :)

Efter det följde jag med mamma hem och fikade lite och nu ska vi snart äta middag och sen blir det träning med matilda! :)


Jag vet att det är tråkigt med bloggar utan bilder men tyvärr så har min kamera försvunnit..  :O Ska införskaffa mig en ny, jag vet inte när. Men jag lovar att jag ska knäppa massor med kort då ;)


Av Linda Källberg - 23 november 2008 18:50

Igår kväll var vi barnvakt hemma hos robins pappa och hade det riktigt mysigt! Danne kom och gjorde oss sällskap också, käkade tacos, drack lite vin och kollade på timrå matchen. Och sen blev det godis och beck :)


I morse när vi vaknade gick vi ner och tog oss ett bad i jacuzzin, och gud så skönt det var :D

Sen blev det frukost och vid ett tog jag och robin en varsin bil hem, danne fick skjuts hem igår kväll och lämnade kvar sin bil hos oss så robin körde hans och jag körde robins bil hem. Och jag fick sladd typ tre gånger för att det var så jävla halt haha. Är fan lite läskigt att köra bil nu när det är så halt :P

Sitter på jobbet nu. Slutar om en timme och då ska jag hem och se på wallander med min babe ;D

Av Linda Källberg - 22 november 2008 13:22

Igår kväll blev det biosupe med min babe :D

Vi hade bokat bord till sju så vi åt då, fick både jätte god mat och efterrätt. Och sen blev det bio halv nio, vi såg bond filmen och den var helt okej. Hade gärna fått varit lite bättre handling men aa tycker man om action så tycker jag att man ska se den :)

Kom hem vid elva och då kollade vi lite på tvn och myste en stund innan det blev natti!


I dag blir det bara lugnt. Har precis kommit hem till mammsen, ska fika och umgås med hon en stund tills robin kommer och hämtar mig. Då ska vi fara ut till robins pappa, ska vara barnvakt åt ena hans lillebror ikväll så vi blir där tills i morgon. Blir tacos och en massa mys ikväll :)

Hade igentligen tänkt gå ut med tjejorna men vi lovade i torsdags att vi kunde vara barnvakt så då får det bli det ikväll och festa någon annan kväll!

Puss på er


Av Linda Källberg - 21 november 2008 09:25

God morgon ;P

Sitter på skolan nu och har näthandel c. Håller på att göra en egen hemsida och det är typ hur tråkigt som helst haha jag och matilda fattar ingenting om hur man ska göra. Har glömt typ allt sen b kursen, braaa minne haha :O

Slutar halv tre idag och då ska jag bara gå hem ta det lugnt och sen ikväll ska nog jag och robin gå på biosupe. Vi fick det utav mamma igår så vi tänkte gå på det ikväll :D Myys!


Men nu måste jag jobba på här ;)


Ovido - Quiz & Flashcards