Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Linda Källberg - 12 juni 2008 13:11

Nu är jag hemma, känns skönt men samtidigt så känns det lite tråkigt för vi har haft så sjukt kul dom här dagarna. Det kommer bli svårt att förklara hur kul vi har haft det men jag tänkte jag skulle göra ett försök och skriva lite grann om vad vi har gjort :)


Vi kom till alicante på måndan förra veckan och då kom sanna och hennes mentor och hämtade oss på flygplatsen, då for vi och lämnade väskorna hos niklas och erik som också var där nere och pluggade. Sen gick vi ut och åt lunch och när klockan var fem hämtade vi väskorna och gick till vår lägenhet som vi skulle bo i och det vart verkligen lyckat med lägenheten. För det första så låg den mitt i stan och det var knappt fem minuters gångavstånd till stranden. Och sen så trodde vi att det bara skulle finnas ett sovrum för så var det på bilden när vi bokade men vi fick tre stora sovrum, vardagsrum och en stor toa med badkar och två handfat så alla kunde stå och sminka sig samtidigt haha det tyckte vi var kanon ;P Jag delade sovrum med lisa och sanna och malin delade rum med varann, ingen ville sova ensam i det andra sovrummet så det vart "typ" över när inte våra danskar sov där hehe (jag åter kommer till det)! Sen på kvällen gick vi ut och åt, var meningen att vi skulle gå på krogen efter det men jag och lisa bangade ur. Vi var så jävla trötta haha men malin och sanna gick ut ändå.

På tisdagen låg vi på stranden hela dagen och när klockan var halv sex så skulle jag och lisa gå hem till lägenheten och då ropar två killar på oss så vi gick fram till dom och vi märkte ju att dom pratade danska och det är inte det lättaste språket att förstå men det slutade med att dom fick vårat nummer iaf. Och sen på kvällen bjöd vi hem dom på förfest till oss, nikas och erik kom också. Haha jag har nog aldrig garvat så mycket som jag gjorde den kvällen, alla pratade svenska,danska,engelska och vi förstog typ helften av allt vi sa till varandra haha men kul hade vi ändå. Vid två tiden gick vi ut och dansade, och det var grymt kul. Vi dansade så mycket så vi blev svettiga haha ;P

På onsdagen tog vi bussen till sannas skola, hon visade oss runt lite och fy fan vad spaniorerna var galen i oss. Dom skrek och petade på oss, det var som dom aldrig sett svenskar haha, vart ganska jobbigt så vi blev inte där så länge. Vi gick ut och åt med paloma som sanna har bott hos under den här tiden när hon pluggat där och en tjej till. Vi var på en spansk restaurang och varken jag, lisa eller malin tyckte maten var nå särskilt god men vi bet ihop lite ändå. Fick iaf glass i efterrätt haha!

När vi kom hem där ifrån gick vi till stranden och la oss ett tag och sen på kvällen gick vi till shoppingcentrumet och shoppade lite, det var jätte stort där inne och det fanns många affärer där som vi har här hemma bl.a zara och h&m. Jag köpte två par shorts och sen avslutade vi med att äta på en restaurang där innan vi gick hem, svin mysig kväll :)

På torsdag morgon kom anders och casper (killarna som vi träffade på stranden) och hämtade oss, dom hade hyrt en bil som dom hade där så det var ju jätte bra så slapp vi ta bussen till vattenlandet. Det tog ett bra tag innan vi hittade rätt, haha men fram kom vi iaf. Det var en hel del moln och det kom en regn skur när vi var där så det blev rätt kallt att springa runt där, så vi blev där bara nån timma. Sen for vi hem och åt tacos och sen blev det fest ;)

På fredagen låg vi på stranden hela dan och sen kring tio tiden kommer anders och casper till oss och låser in oss på toan, då skulle dom ordna en överraskning åt oss haha fan vad vi var nyfikna på vad dom höll på med. När vi kom ut från toan hade dom ordna värsta hawaii festen åt oss, dom hade hängt upp saker i taket, köpt en massa olika grejer att blanda drinkar med, frukter och paraplyn, ballonger och en skit söt duk med prinsessor på. Det var ju nationaldagen för oss i sverige då så dom sa att prinsessan var en svensk flicka hahaa skit sött! Vi festade och drack hur mycket drinkar som helst och sen skulle malin dricka taqila och då gjorde hon som man skulle med saltet och citronen men efter hon gjort det läser sanna på burken där vi trodde var salt och då står de att de är bikarbonat, haha snacka om vad vi garvade då och anders och casper skämdes ju för de var ju dom som hade köpt med sig fel hahaa ;)

På lördagen låg vi på stranden hela dagen och fy fan vad jag brände mig på benen då :/ Senare mot kvällen gick vi till shoppingcentrumet och kikade lite, tjejorna handlade nå linnen och så men jag hittade inte nå som jag direkt fastnade för så det blev ingen shopping för mig den kvällen.

På söndag morgon klockan åtta ringer anders och casper på oss då har dom varit ute och festat hela natten och ville komma och sova hos oss då, haha galningar ;) Det var molnigt hela dagen och det kom nån regn skur så det blev ingen solning den dan, vi gick ut och åt lunch med killarna och sen gick vi hem och tog det lugnt ett tag. Kring nio tiden gick vi ut och åt mat och sen blev det myskväll hemma hos oss!

På måndagen var det molnigt så det blev ingen solning den dagen heller och fy fan vad less vi var då. Men vi gick en sväng och kikade lite i butikerna som låg mitt i stan där vi bodde i stället. Sen på kvällen så blev det en ganska rejäl fest hemma hos oss, det var vår sista kväll tillsammans med killarna. Haha ja jag har inte så mycket att säga om kvällen, kul hade vi så klart men vi belv alldeles för fulla! Var meningen att vi skulle gå ut och dansa men så blev det icke, haha :P

På tisdag morgon for killarna hem till köpenhamn där dom bor, var riktigt tråkigt att säga hejdå till dom. Vi har i stort sätt umgåts med dom varje dag sen vi kom dit och dom är hur snälla och roliga som helst, jag kan säga att jag tycker att killarna har gjort halva vår semester. Dom har sån sjukt rolig humor och dom har verkligen bjudit på sig själva, och det roliga är att för varje dag som gick så forstog vi varann mer och mer. Danska och svenska är inte alls nå lik varandra men ju mer och mer man hör så förtår man det. Haha så nu kan man lite danska ;P

När killarna for så gick vi ner till stranden och där låg vi hela dagen förutom sanna som var lite bakis så hon gick hem till lägenheten och vila efter halva dan, lite tråkigt eftersom det var vår sista dag med hon :/ Men sen på kvällen så gick vi ut och åt en riktigt god mat som sanna bjöd på som tacken att hon hade fått bott hos oss i tio dagar gratis. Blev en riktig myskväll :)

Igår, onsdag klev vi upp vid åtta och packade och städade ur lägenheten och vid tio tog vi bussen till flyplatsen. Lite tråkigt att säga hejdå till sanna men hon kommer hem om bara nån vecka och då stannar hon hemma föralltid :D

Vi var i sthlm kring halv sju igår kväll och då kom malins sötpappa och hämtade oss. Vi stannade vid uppsala och åt på donken och det var grymt gott, även att malins pappa bjöd oss på det. Hur söt får man bli, han har skjutsat oss till flyget och hämtat oss helt gratis plus att han var tjurig och skulle betala vår mat igår :)

Kom hem vid elva igår och då satt jag och pratade med mamma ett bra tag och visade en massa kort och filmer som vi har ifrån resan, haha till och med mamma garvade åt vissa filmer ;P Jag ska lägga upp bilder och sen ska jag prova och se om det går att lägga ut filmerna också, men det får bli någon dag i helgen för jag har inte tid just nu..


Måste bara avsluta och säga att den här resan har varit helt oslagbar, allt har varit perfekt. Visst har man saknat vissa här hemma men jag skulle lätt ha kunna stannat en vecka till!

Nu måste jag hoppa in i duschen och sen ska jag gå hem till matilda, vi ska äta middag i hennes lägenhet som hon har fått. Ska bli grymt roligt att få träffa henne, hon är en utav dom jag saknat allra mest här hemma<3          

Senare ikväll blir det fest :)



Ovido - Quiz & Flashcards