Alla inlägg under augusti 2008

Av Linda Källberg - 16 augusti 2008 11:46

Igår morse vid nio hade jag tid hos tandläkaren så mamma kom och hämtade mig hos robin och skjutsade mig dit. Jag hade inga hål så det var skönt att veta. Men jag hade en mjölktand kvar haha det är ganska ovanligt att ha det när man är 18 år, men jag har det jag ;P

När jag var klar där for vi ut till birsta och handlade lite också lämnade jag tillbaks mina jeans.

Sen for jag hem och fixade mig och så. Och vid halv fem gick jag och lisa hem till matilda och firade henne med alla tjejorna. Hon hade gjort en god välkommsdrink till alla när vi kom och sen satt vi ute och åt jätte god mat och drack vin ute på hennes altan. Var riktigt mysigt!

Vid tio gick vissa på någon fest och jag, matilda och sigrid gick ner och satt oss på svenssons och drack en varsin cider. Johan, johnny och victor kom också dit och gjorde oss sällskap en stund. Haha också kom jag och sigrid på att vi skulle byta jacka. Vi har en exakt lika dan skinnjacka men hennes är det xs i och i min är det small i och jag tycker min har blivit jätte stor så då bytte vi haha sötnos! :)

Blev inte ute så länge, vid tolv tiden gick jag och matilda och träffade robin på östermalm. Och när vi ska gå dit genar vi i nån slags buske och där ramlar vi, haha det var fan brant. Och jag tappar ena min sko och då försökte vi hitta den men det var så sjukt mycket brännässlor där så det gick typ inte att söka också var det mörkt så vi gav upp och lämnade skon där haha och matilda tappade även bort sin telefon :P

Iaf efter mycket letande träffade vi min gopropp och då fick matilda låna hans telefon och sen gick jag och robin hem. Jag gick med en sko haha fan vad pinsamt nu så här dagen efter, robin måste ju tro att jag är knäpp haha ;)

I morse vid nio tiden for han och jobbade, men jag låg kvar och sov en timme till. Mamma och jag har nyss varit och hämtat min kära sko som fick sova ute i busken i natt haha och när jag ser skon då ligger matildas telefon där också. Shit vilka fullskallar vi måste ha varit igår haha :O Jag har till och med fått grönska på mina jeans efter att vi ramlat där i buskarna..

Aja jag hade riktigt trevligt hela kvällen igår, vart verkligen lyckat hemma hos matilda. Roligt att träffa alla tjejor också! :)


Ska strax gå upp och äta lunch och lägga mig i ett bad.

Sen i kväll ska jag och robin vara i viforsen där hans mamma bor. Dom är inte hemma så då ska vi vara hundvakt åt deras hund och mysa där i kväll :)  Puss!



Av Linda Källberg - 14 augusti 2008 17:16

I går for jag, robin och danne och käkade på mc donalds och sen for vi och kollade på fotboll. Och gah vad kallt det var ute, drack två kaffe var för att försöka hålla oss varma :P

Matchen var klar vid nio så då for jag och robin hem och myste. La oss under täcket på en gång för att värma oss, shit jag frös så mycket så att jag skakade haha.

I dag har jag gått på stan med lisa. Handlade present till matilda som fyller 18 år i dag :D Grattis ännu en gång hjärtat, nu är du stortjej du med! Mihii, i morgon ska vi fira ;)

När vi hade handlat klart det vi skulle ha så gick jag och köpte lite saker till mig själv. Blev bland annat underkläder och en body butter!

Sen när jag skulle gå hem hör jag någon söt liten röst som ropar på mig, då är det matilda. Stog och surrade lite med hon och sen fick jag skjuts hem utav hon och catrin :)

När jag kom hem var maten klar så jag åt och sen gick jag ner till jobbet. Så nu sitter jag här. Jobbar till halv tio och då ska jag hem till robin och kramas med han :D :D


en bild på födelsedagsbarnet ;)

Av Linda Källberg - 13 augusti 2008 12:28

Igår övningskörde jag en stund med mamma och sen när robin slutade jobbet for vi och käkade pizza och handlade lite saker på ica. Och sen blev det mys hos han hela kvällen :)

Klev upp vid tio i morse och när jag skulle gå hem spöregnade det. Och jag hade inget paraply så jag blev hyffsat blöt kan jag lova. Hua, piss väder!

Har inte gjort så mycket sen jag kom hem, ätit frukost, målat naglarna  och surrat i telefon med lisa och sandra ;P

Men tänkte väl hoppa in i duschen snart och så, sen får jag se vad jag hittar på..

Ska iaf umgås med min sötnos i kväll :D


Av Linda Källberg - 12 augusti 2008 11:06

Igår vaknade jag upp vid nio hemma hos robin, han hade redan farit på jobbet då så jag var helt ensam. Så jag ringde matilda och pratade med hon i ungefär två timmar hehe, var jätte skönt att prata med hon. Hade inte pratat med varandra i telefon på över två veckor, så ni kan ju tänka er hur mycket vi hade att prata om ;)

Efter vi la på hoppade jag in i duschen och fixade mig och sen gick jag ner på stan med lisa, jag köpte jeansen som jag hade provat i torsdags. Tänkte det är lika bra att köpa dom, finns ju typ bara en 24 i varje modell så då tyckte jag att det var bättre att köpa dom och prova hemma och är dom inte bra så är det bara att lämna tillbaks dom!

Efter det for vi ut till birsta och då började vi med att gå och fika och sen kikade vi runt lite. Hade tänkt köpa en massa linnen och koftor men jag hittade inge speciellt. Köpte ett par trosor på hm och sen blev det inte så mycket mer :P

När vi var klar gick vi till onoff och hämtade min mobil som jag har haft på lagning. Åå gud så skönt att ha den igen! Sen innan vi for hem for vi med malin och jon och handlade mat på ica maxi.

Hann bara hem så kom robin och hämtade mig, då for vi ut till alnö och åt och hem till hans pappa och kollade på halva gif matchen. Och dom hade världens sötaste hundvalp, shit den var mindre än en katt hehe. Ih jag vill ha en sån :)

När klockan var åtta skulle robin åka och träna så han skjutsade mig till matilda. Var riktigt roligt att träffa hon, men man känner sig som en blekfis nu när man står bredvid hon haha lill negern ;P

Vi gick ner på waynes och fikade och hade riktigt mysigt. Satt där till tio och sen gick vi hemåt, eller jag gick hem till robin och väntade på att han skulle komma hem i från sin träning. Sov hos han i natt också, myspys!

Vaknade vid halv sju i morse av hans väckarklocka, låg och myste fram till sju då han skulle åka och jobba. Och då somnade jag om och sov till tio.

Nu har jag nyss kommit hem, ska gå upp och lägga mig i ett varmt bad och sen får jag se vad jag hittar på..  Puss på er :)


Av Linda Källberg - 10 augusti 2008 16:42

I dag har jag varit ute och övningskört ett bra tag, gick riktigt bra. Ska försöka köra nästan varje dag nu fram tills jag har uppkörningen.

Annars så har jag inte hunnit gjort så jätte mycket mer i dag, pappa kom och åt med oss innan han skulle fara hem till gävle igen och nu sitter jag på jobbet!

Slutar halv nio i kväll och då ska jag till robin och myysa med han :)


Av Linda Källberg - 9 augusti 2008 20:54

Igår kväll blev det en riktigt mysig och trevlig kväll! Började med att jag, robin och danne var ut och åt på tusen och en natt. Åt jätte god mat också delade vi på en flaska vin :) Efter vi ätit och så gick vi ner mot stan och mötte siri, och då bestämde vi oss för att avsluta kvällen med en varsin öl/cider på jop´s. När klockan var halv elva kände vi oss nöjda och började traska hemåt. Jag och robin gick hem till han och kikade lite på tvn och myste. Vart verkligen en perfekt kväll!

I morse vaknade vi tidigt av att robins väckarklocka ringde, då var det dags för han att åka och jobba. Så när han for så somnade jag om och sov nog fram till halv elva, hur skönt som helst. Låg och snosade och kikade på tvn ett bra tag innan jag gick hem.

Nu har jag nyss kommit hem i från therese och micke, har varit där ett bra tag i dag. Pappa är här i sundsvall nu och hälsar på, så vi har haft middag och så där med allihop. Var therese, micke, melwin, pappa, maria, fanny, mamma och elin. Ända som fattades var oliver, men ska åka och hälsa på dom nått här fram över så får träffa han då!

Hade tänkt att gå ner och kika lite på drakbåtsfestivalen i kväll med lisa, men jag har ingen lust alls att gå ut ikväll. Är ganska trött och känner bara för att vara hemma och mysa framför en film och käka en massa godis ;)

Puss på er,



Av Linda Källberg - 7 augusti 2008 17:11

I dag har jag gått på stan och shoppat lite med lisa. Blev ett par skor, en kofta och ett nagellack. Hittade även ett par jätte fina diesel jeans på carlings men jag blev lite osäker på om dom var bra eller inte. Dom satt inte så tajta som jag vill att dom ska göra, och om dom går ut sig så blir dom nog för stora :/ Men jag la undan dom tills i morgon i fall att jag ångrar mig och vill ha dom..

Nu ska jag strax äta mat och sen ska jag plocka ihop på mitt rum och försöka få ordning i min garderob. Allt ligger som i en enda hög där inne ;P

Och sen efter robin har tränat klart så ska jag umgås med han resten av kvällen! :)


Av Linda Källberg - 6 augusti 2008 12:21

Jag har hur mycket som helst att skriva om känns det som!

Men det får nog räcka med att säga att de senaste dagarna som har varit har nog varit bland dom bästa i hela mitt liv! Du gör mig så glad :D

Ovido - Quiz & Flashcards