Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda Källberg - 2 oktober 2008 13:47

Blev aldrig någon träning igår.. Hjälpte älsklingen att fixa hemma istället. Han har börjat fixa köket nu, så snart så kommer allt vara på plats så vi kan laga mat där :) I morgon kommer bänkskivan på plats och sen får vi se om han hinner kakla i helgen. Kommer bli jätte fint när det är klart!

När han och stoffe var klar med de som skulle göras så for vi ner på max och käkade och sen for vi hem till danne och ziri och drack kaffe och kollade på idol med dom :)

Nu sitter jag och väntar på att pappa ska komma hit. Han kommer med tåget ifrån gävle vilket minut som helst. Så ska bjuda på nybakda muffins och kaffe när han kommer :) Han blir här i sundsvall och hälsar på över helgen eftersom det är kalas på lördag då melwin fyller 1 år :D


Av Linda Källberg - 1 oktober 2008 12:55

I måndags morse kvart i sex hämtade matilda och hennes pappa upp mig hos robin. Haha det var kålsvart ute då, kändes som att det var mitt i natten :P Vi for till skolan och hoppade på bussen där som vi skulle åka med till sthlm. Resan dit gick bra, kom fram vid halv tolv tiden. Och då lämnade vi in våra väskor på vandrarhemmet som vi skulle bo på. Och sen blev det shopping på stan i några timmar. Jag köpte ett par jätte fina tiger jeans, en t-shirt och en body butter!

Klockan tre gick vi på ett studiebesök i riksdagshuset vilket var väldigt tråkigt med tanken på att jag hade varit där i nian..

När det var klart var man hyffsat trött. Hade varit vaken sen fyra på morgonen och gått fram och tillbaks på stan och sen då lyssnat på en massa ointressant information i riksdagshuset :P Men det var bara att bita ihop, vi gick till vårat vandrarhem som var en båt nere i hamnen. Jag, matilda, malin, linnea och josse delade rum tillsammans. Vi började med att packa upp våra saker, bäddade sängarna och sen fixade vi till oss inför kvällen, tog nått glas vin så att man skulle bli lite pigg ;)

Kring sju tiden var det samling för då skulle vi gå ut och äta middag på en kina restaurang tillsammans med alla. Och det var bufe så man fick äta hur mycket man ville, haha alla bara öste på tallrikarna.

Och efter maten fick vi friterad banan med glass till efterrätt och det var nätt och jämt att man fick i sig den :P

Efter maten stannade jag, matilda, malin, linnea och josse kvar för att ta oss ett glas vin var. Och när vi hade druckit upp de så var de dags att ta oss tillbaks till vandrarhemmet för avprickning men ingen av oss orkade gå ända dit så vi raggade upp en taxi som skjutsade oss dit. Och sen blev det lite förfest på grabbarnas rum innan utgång.

Och när vi drog ut gick vi förbi en en massa krogar men dom som var öppen var det 23 på. Vi gick seriöst ute i två timmar för att hitta en krog där det var 18 på för att komma in. Och alla var fulla så vi yrade bara runt fram och tillbaks men till slut så hittade vi en krog som vi kom in på men där var det bara skumma folk och en massa rock musik, kändes inte som att man passade in där plus att man var trött som en gris så jag och josse bestämde oss för att gå hem istället..

Somnde vid tre och halv sju ringde väckarklockan haha man var inte allt för pigg då om man säger så :P Vi klev upp och fixade oss och halv åtta var det frukost. Efter det städade vi rummen och packade ihop våra saker. Vid tio lämnade alla in sina väskor i ett rum där så vi slapp gå och bära på dom hela dan. Och sen gick vi och gjorde nått arbete på stan om det parti man hade, knäppte en massa kort på de olika ställen man skulle besöka och svarade på några frågor. Ganska drygt men det tog bara en timme så det var helt okej ändå!

När det var klart fick man göra vad man ville. Jag, malin och matilda började med att gå och äta pizza och sen blev det shopping på stan resten av dagen. Jag köpte en tröja, ett linne och en halsduk!

Halv tre gick vi till vandrarhemmet för att hämta väskorna och hoppa på bussen som skulle köra oss hem till sundsvall.

Resan var rätt jobbig, man var trött och det gick inte så bra att sova heller med tanken på att man sitter som en kratta i en buss..

När vi har ca två timmar kvar hem stannar busschaffören bussen och säger att det har hänt en olycka. Då har luckan åkt upp där vi har alla våra väskor och han säger att han tror att några väskor har farit ut. Och ni kan ju tänka er vad rädd man blev då, alla skrek och sprang ut för att kolla så att sin väska var kvar. När jag såg att min, matilda och malins var kvar blev man lugn! Som tur var så var det bara en väska som hade farit ut. Vi blev tvungen att vända och fara tillbaks och se om vi hittar väskan på motorvägen. Och när vi har åkt en bra bit så ser vi den och det var inte en rolig syn om man säger så. Långtradare och en massa bilar körde över den, väskan var helt förstörd och alla saker flög på vägen. Allt vart nog helt förstört av alla påkörningar. Fy fan vad man tyckte synd om tjejen som ägde väskan. Hade det varit min hade jag börjat grina och blivit helt förstörd även fast att man får ut det på försäkring, vissa saker man har kanske inte finns kvar att köpa längre tex..

Aja efter busschaffören hämtat alla grejor som låg där så for vi mot sundsvall igen. Var hemma strax efter nio och då kom mormor och hämtade mig nere på navet. For hem med all packning och tog mig ett snabbt bad innan jag gick hem till min älskling :D

I morse for han till jobbet vid sju men jag låg kvar och sov till tolv, var grymt skönt att sova ut! Hade aldrig orkat att gå i skolan i dag med tanken på hur lite jag har sovit dom senaste dagarna.

Kom nästan nyss hem till mamma. Ska gå upp och äta någonting nu och sen blir det bara lugnt för mig i dag. Och sen i kväll ska jag nog träna!

Puss på er,


Kommer lägga ut biler ifrån stockholmsresan så fort jag har fått dom..



Ovido - Quiz & Flashcards