Alla inlägg den 5 september 2008

Av Linda Källberg - 5 september 2008 10:27

Igår hade vi en sjukt lång dag. Började halv nio och slutade typ fem och då fick vi till och med sluta tidigare, ska igentligen sluta 20 i sex på torsdagar nu när vi har valt till servering till vardag och fest. Kommer bli drygt men samtidigt jävligt kul, för den där kursen är rolig och jätte bra att ha med sig om man vill jobba extra som servetris eller så. Kul att få lära sig att duka och servera fint, ska även få lära oss mycket om viner och det är ett stort plus med tanken på att jag tycker om vin :)

Iaf efter vi slutade gick jag hem till min älskling. Han hade fått åkt hem i från jobbet för att han hade feber och ont i halsen. Tyckte riktigt synd om han! Vi for till jops och köpte mat som vi tog med oss hem och åt, och sen låg vi och kollade på tv och myste. Var meningen att jag skulle gå och träna med tjejorna vid sju, men jag hade sån huvudverk så jag hoppade över träningen och stannade kvar hos min sjukling i stället!

Vid åtta kom jag på att jag måste hem och hämta lite kläder och så, så jag lånade robins bil och for hem och hämtade det och sen for jag in på ica en sväng och köpte en massa godis och ostkrokar som vi skulle ha till vår myskväll :D

Och vid tio tiden igår kväll pratade jag med matilda i telefon, vi velade fram och tillbaks på i fall vi skulle åka till gävle i helgen eller inte. Haha men vi kom inte fram till något beslut och sa god natt och i morse ringde jag matilda och kollade hur vi skulle göra och då velade vi i några minuter ytterligare men till slut så kom vi på att vi skiter i tåget som vi tänkte ta och tar mammas bil dit istället för då slipper vi passa några tågtider och åka dit och hem när vi vill.

Och eftersom jag har världens bästa mamma så fick vi självklart låna hennes bil!

Jag kom precis hem ifrån robin, sitter och fikar lite frukost nu och väntar på att matilda ska komma hit med milla som ska få sova hos oss i natt. Och sen ska jag börja packa, vi åker vid ett/två tiden så är väl framme vid fyra. Har fått låna pappas lägenhet som vi ska bo i så ikväll ska vi laga nån god middag och dricka lite vin och sen blir det utgång på någon utav krogarna där nere. Och i morgon på dan ska vi gå på stan och shoppa och så och sen åker vi hem någon gång under eftermiddagen. Hade tänkt stanna tills på söndag men jag jobbar ju då så det skulle bli jätte stressigt att åka hem då, men det blir en liten mini semester för oss iaf ;) Ska bli jätte skönt att bara åka bort och göra någonting annat än att bara vara i den här stan tycker jag. Haha och det roligast är att jag ska köra dit, shit fattar inte att jag vågar! Jag har aldrigt kört på sånna stora vägar förut och hur ska vi hitta hahaha ;P Det lööser sig säger matilda så vi får väl hoppas på det, jag litar på dig stumpan :D

Men men nu måste jag gå, ha en bra helg allihop för det ska vi ha! Puss ;)


Känns lite tungt att veta att jag ska sova utan min älskling i natt! Åå gubben jag saknar dig redan <3






Ovido - Quiz & Flashcards