Alla inlägg den 7 september 2008

Av Linda Källberg - 7 september 2008 17:01

Tänkte skriva lite om min och matildas tripp till gävle :D

Vid två tiden i fredags for vi och resan dit med mammas bil gick toppen, haha jag och matilda satt och garvade flera gånger för att det var så kul att lilla jag kör oss till gävle. Till en stad som vi knappt vet vart den ligger eller hur den ser ut, haha ;P

Väl framme i gävle mötte vi farmors mann göran som fick guida oss till pappas lägenhet som vi skulle bo i. När vi kom dit lämnade vi vår packning där och sen for vi till en mat affär och handlade lite mat.

Blev tacos till middag och shit vad vi åt haha båda var jätte hungriga. Satt ett bra tag och åt och självklart blev det några glas vin till maten :)

Sen diskade vi och plockade undan, fixade musik och gjorde oss klara för fest. Blev ytterligare några glas vin innan vi begav oss ut. Tanken var att vi skulle gå in till stan där alla krogar var men när vi går ut står det två epor utanför oss så jag gick fram och frågade om någon av dom skulle in mot stan och i fall vi kunde få åka med isf. Och då sa ena killen att det var bara att hoppa in, haha shit vi höll på garva ihjäl oss när han pratade. Han var värsta bondig haha jag har aldrig hört nån fulare dialekt :P

Han släppte iaf av oss vid någon krog men det var jätte svårt att veta vilken vi skulle gå in på, vi ville ju gå till den bästa hehe men efter några olika alternative så sa en vakt att vi skulle gå till hart break för det var tydligen stans populäraste krog så självklart gick vi dit. Fick stå i kön ett bra tag för att komma in och när det var vår tur att visa legget så sa vakten att det var 20 där men att vi får gå in ändå. Yeees tänkte vi och blev jätte glad haha! Och shit vad stort och snyggt det var där inne, vi visste knappt vart vi skulle börja gå så stort var det. Köpte oss iaf en öl/cider och satt oss i en soffa och det var så fullproppat med folk där inne så man knappt såg något haha. Sen blev det en massa dans och då träffade vi rakke och patrik från sundsvall. Hade grymt roligt där inne, var synd bara att jag fick tillbaks min feber när vi var där. Somnade till en gång för att febern var så hög men då vaknar jag upp av att någon pussar på mig, iih då var det matilda som satt och pussade på mig för att jag skulle vakna haha jävla sötnos :D

När det var dags att dra hem så ringde matilda den där töntiga bondpojken som hade skjutsat oss till stan. Även att matilda hade tagit hans nummer i fall att vi ville ha skjuts hem, haha så jävla fult! Han kom iaf på mindre än två minuter och hämtade oss haha han var verkligen en riktigt töönt. Han ringde sina kompisar och skröt om att han hade två snygga sundsvalls tjejor i bilen :O Så fort vi kom fram till lägenheten hoppade vi ut ur bilen, gav han inte ens en peng för att han hade varit snäll och skjutsat oss ;P

När vi kom in rensade vi både godispåsen och chipspåsen haha snacka om glupska vi var. Och sen höll vi på att toka oss ett bra tag innan vi gick och la oss.

Klockan sju igår morse vaknar jag och börjar smsa och efter en stund vaknar matilda också och då kollade vi på varann och det första vi gör är att as garva haha. Vid halv nio klev vi upp och kokade kaffe och dukade fram frukost som vi åt och sen duschade vi och gjorde oss klara för en dag på stan. Blev inte så mycket shopping för oss men en varsin topp blev det iaf. Också åt vi lunch på ett cafe och sen for vi till valbo, ungefär 2 mil utanför stan för att kika i shoppingcentrumet där. Haha och där fanns det en djuraffär och självklart så skulle matilda gå in dit och kolla och då fanns det en massa djur där inne och hon blev helt galen i ett utav marsvinerna som fanns där, det var fan nära att hon skulle köpa den men jag stoppade hon haha ;) 

Efter en nöjd dag i affärer for vi tillbaks till gävle centrum, for och yrade runt över allt där för att hitta göran som vi skulle lämna lägenhets nyckeln till men vi hittade inte till det ställe vi hade bestämt att träffas på, hehe men efter mycket yrande i stan så fick han nyckeln och sen for vi till en pizzeria och käkade middag innan vi åkte hem till sundsvall. Och då kan jag säga att båda var trötta, haha vi skrattade åt minsta lilla och det sved i ögonen för att man var så trött, men jag var ju tvungen att köra ändå så att vi kom hem och det gick jätte bra. Var lite mysigt att köra på kvällen faktiskt. Klockan var typ halv tio när vi kom hem och då tvättade jag bort sminket, ringde min älskling och sa god natt och sen slocknade jag nästan på en gång..

I morse när jag vaknade kände jag mig riktigt utvilad men var däremot jätte snuvig och hade feber. Käkade frukost och tog mig en alvedon och sen gick jag runt sidsjön med matilda, kändes nästan som att sommaren hade kommit tillbaks. Var jätte varmt ute :)

Nu sitter jag på jobbet och jobbar. Länktar som en took tills jag slutar då jag ska hem till robin. Vi har inte träffats på hela helgen eftersom jag har varit i gävle och han har varit i umeå och hälsat på några kompisar! Så det ska bli extra roligt att träffa han ikväll ;D


Kommer att lägga upp lite bilder ifrån resan så fort jag fått dom utav matilda :)

Ovido - Quiz & Flashcards