Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Linda Källberg - 15 januari 2009 21:15

I dag skrev jag proven i historia och praktisk marknadsföring c och båda gick jätte bra :) Känns jävligt skönt att ha dom avklarade!

Och vi hade ju våran sista serveringslektion idag så vi lyxade till lite med vinprovning och gud vilka äckliga viner det finns :O Ena vinet som vi fick smakade jord haha!

Det var jätte mysig lektion. Vi gjorde varma mackor och satt och pratade lite om varje vin sort som vi smakade, dock så var informationen ganska ointressant men ja kul ändå ;P

Synd bara att det fanns vissa som skämde ut sig och drack sig fulla! Fattar inte hur man kan vara så respektlös mot läraren när han är snäll att låta oss få göra en sån här grej på skoltid.. :O

Aja, vi slutade halv sex och då kom min söta pojkvän och hämtade mig och det var guld värt för det är så sjukt kallt ute!

När vi kom hem lagade vi middag. Danne kom också hit och käkade med oss och sen for dom och kollade på innebandymatchen. Och jag for och hämtade matilda i haga och sen for vi ut till kvissleby och unnade oss en solning ;) Också hjälptes vi åt att sopa och göra de lite fint där!

Ih och sen när vi kommer in till stan så ville matilda åka till statoil för att hon skulle köpa en grädde och när hon kommer tillbaks till bilen så har hon köpt en tuggummi påse åt mig som tack för att hon fick en solning :D Lilltroll, du är så söt! :)

Kom nästan nyss hem. Är lite småsugen på nått men vet inte vad. Matilda skulle hem och baka kladdkaka hon och gud så frästad jag blev. Men jag har ingen ork till att ställa mig och baka nått nu så jag får ta något annat att käka på ja :P


en bild från vinprovningen :)


Ovido - Quiz & Flashcards